Veelgestelde vragen (FAQ)

Welkom bij Help/FAQ (Frequently Asked Questions). Binnen deze pagina wordt er antwoord gegeven op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag niet op deze pagina? Stel hem dan per e-mail en u krijgt z.s.m. reactie. Indien uw vraag van toepassing kan zijn voor andere bezoekers, zullen we deze (anoniem) plaatsen op de Help/FAQ pagina.

Veel gestelde vragen
Hoe kan ik betalen bij Boots&Woods?

Tijdens de bestelprocedure en voorafgaand aan de betaling, ziet u een overzicht van uw bestelling en de totale kosten. Elke bestelling wordt pas geleverd na betaling.

Betaalmethoden

- IDEAL (voor Rabo, ABN AMRO, SNS, Triodos en ING/Postbank rekeninghouders)

- PayPal

- Mr Cash/Sofort

- Creditcard (Mastercard en Visa)

- Bankoverschrijving

Rabobank te Zaandam, rekeningnummer 143635700

IBAN: NL17 RABO 0143 6357 00

BIC:    RABONL2U

De betalingen via iDEAL, Mr Cash/Sofort en creditcard verlopen via Ogone, een internationaal betalingsplatform. Zij waarborgen dat uw transactie beveiligd wordt uitgevoerd. De betalingen via bankoverschrijving worden allemaal handmatig gecontroleerd. De betalingen via PayPal verlopen via PayPal, een betalingsplatform die ook waarborgt dat uw betaling veilig wordt uitgevoerd. 

Overschrijving via bank- of girorekening

Bij een betaling via overschrijving van bank- of girorekening ontvangt u bij onze bevestiging een overzicht van uw bestelling samen met onze bankgegevens. Wij verzoeken u altijd uw bestelnummer bij de overschrijving te vermelden. De betaling dient volledig binnen zeven dagen na de besteldatum te zijn voldaan, waarna de bestelling zal worden verzonden. Gedurende deze dagen reserveren wij de bestelde artikelen voor u. Mochten wij de betaling na afloop van deze termijn niet hebben ontvangen, dan geven wij de artikelen weer vrij voor de verkoop.

Betaling via overschrijving vanuit het buitenland

Voor overschrijving vanuit het buitenland geldt dezelfde procedure als bij overschrijving vanuit Nederland. U kunt daarbij gebruik maken van onze internationale bankgegegevens.

Onze bankgegevens zijn als volgt:

Rabobank te Zaandam, rekeningnummer 143635700

IBAN: NL17 RABO 0143 6357 00

BIC:    RABONL2U

In de Bootieque te Zaandam kunt u contant betalen, maar uiteraard ook per pin of creditcard.

omhoog
Hoe veilig is betalen op de website van Boots&Woods?

De betalingen via iDEAL, Mr Cash/Sofort en creditcard verlopen via Ogone, een internationaal betalingsplatform. Zij waarborgen dat uw transactie beveiligd wordt uitgevoerd. De betalingen via bankoverschrijving worden allemaal zowel door ons systeem als handmatig gecontroleerd. De betalingen via PayPal verlopen via PayPal, een betalingsplatform die ook waarborgt dat uw betaling veilig wordt uitgevoerd. 

omhoog
Hoe kan ik een artikel ruilen/retour sturen?

Zichttermijn

Producten van Boots & Woods mogen tot 14 werkdagen na ontvangst vrijblijvend gepast worden. Na deze zichttermijn is de koop gesloten.

Wilt u uw bestelling omruilen voor een andere maat of ander model, dan is dit altijd mogelijk, mits aan de omruil/retour voorwaarden (zie onderaan dit artikel) wordt voldaan. Wij verzoeken u de omruil aan te melden via e-mail (info@bootsandwoods.com). Daarnaast verzoeken wij u de bijgevoegde retourbon in te vullen waarop u duidelijk aangeeft dat het om een omruil gaat en welk nieuw model of andere maat u wenst te ontvangen.

Wanneer het om te ruilen artikel duurder of goedkoper is, zullen we het prijsverschil met u verrekenen.


Retourneren van uw bestelling

Het kan natuurlijk gebeuren dat uw bestelling niet naar wens is. Zodra uw retourzending in goede orde is ontvangen, en aan de retourvoorwaarden is voldaan, zullen wij het aanschafbedrag terugstorten op uw rekening.

Procedure ruilen/retourneren:

1. Meld uw retour/omruil aan via e-mail (info@bootsandwoods.nl).
2. Verpak uw bestelling in de orginele verzenddoos.
3. Voeg de volledig ingevulde retourbon bij de te retourneren producten.
4. Sluit de kartonnen verzenddoos zorgvuldig af.
5. Haal het oorspronkelijke adresetiket van de verzenddoos af.
6. Plak het retouradres en het antwoordnummer zichtbaar op de verzenddoos.
7. Geef het pakket af bij  Post NL.
8. Bewaar het verzendbewijs zorgvuldig voor uw eigen administratie.

 

Retouradres

Boots & Woods
1500 VB Zaandam
Antwoordnummer: 929

 

Retourvoorwaarden

Wij kunnen niet ruilen of terugnemen indien:
-de termijn van 14 werkdagen is verstreken.
-de artikelen gedragen en/of gebruikt zijn.
-het product gebruikssporen vertoont.
-de artikelen in uw bezit beschadigd zijn.
-de originele verpakking ontbreekt.
-het retourformulier ontbreekt.

omhoog
Krijg ik mijn geld terug als ik de artikelen terug wil sturen?

Niet Goed, Geld Terug

U kunt bij Boots&Woods altijd uw geld terug krijgen, dit is het vertrouwensfundament onder onze webshop. Indien u niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u deze artikelen binnen 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling retourneren.
Vul de retourbon volledig in en zend uw bestelling in de originele verpakking retour naar Boots&Woods. Zie ook: Hoe kan ik een artikel ruilen/retour sturen?

Graag ook de reden van retour vermelden, zodat wij onze producten en service kunnen verbeteren. Zodra wij uw retourzending in goede staat hebben ontvangen zullen wij uw betaling (exclusief de eventuele verzendkosten) terugstorten op uw rekening.

omhoog
Wat kan ik doen als een product niet op voorraad is?

Wij streven er altijd naar om uw laarzen snel, uit onze voorraad, te leveren. Het kan natuurlijk voorkomen dat uw maat (tijdelijk) is uitverkocht. Dit staat dan duidelijk bij het artikel vermeld. Wanneer u vervolgens op de desbetreffende maat van het artikel klikt, dan verschijnt er een tekstscherm dat u kunt invullen en naar ons kunt verzenden. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk antwoorden omtrent de levertijd voor dit product.

omhoog
Hoe bestel ik bij Boots&Woods?

Stap voor stap bestellen:

1. Indien u artikelen wilt bestellen ziet u bij het gewenste model meteen de maten (indien het gaat om laarzen en riemen) die uit voorraad leverbaar zijn. Hier selecteert u uw gewenste maat en klikt vervolgens op "PLAATS IN SHOPPINGBAG".
De rode maten zijn niet voorradig.

2. Vervolgens kunt u uw bestelling controleren waarna u op "AFREKENEN" klikt.

3. Hierna kiest u uit "STAP 1” de juiste betaalmethode waarmee u wenst te betalen.

4. Bij “STAP 2” vult u uw complete NAW-gegevens in. Indien u een aangepast afleveradres wenst vinkt u dit direct onder Stap 2 aan. Wanneer u uw postcode en huisnummer correct invult zal de straatnaam automatisch verschijnen. Om verder te gaan klikt u op de oranje button ‘VERDER’.

5. Bij de volgende stap verschijnt er nu een volledig overzicht van uw bestelling en door het vinkje bij “Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van Boots&Woods.nl aan te klikken geeft u aan kennis het hebben genomen van de algemene voorwaarden. Door vervolgens "PLAATS BESTELLING" aan te klikken rondt u het bestelproces af en kunt tot betaling overgaan via de door u gekozen betaalmethode.

omhoog
Wat wordt bedoeld met de Goodyear zooltechniek?

Minder dan 1% van alle schoeisel dat wereldwijd gemaakt wordt heeft nog een genaaide leest. De Boots&Woods laarzen zijn vervaardigd met de Goodyear Welt© methode oftewel over de gehele leest genaaid. Anders dan bij gelijmde zolen wordt een flexibel raamwerk aan de tussenzool genaaid. Dat maakt de laars vele malen flexibeler en zorgt daardoor voor een loop zonder moe te worden. In een tijdsbestek van ca. 15 draagdagen past de schoen zich geheel aan de anatomie van de voet aan, en niet omgekeerd. In de ventilerende, waterdichte kurklaag tussen binnenzool en loopzool zorgt de voet zelf voor het indrukken en vasthouden van de individuele vorm van de voet: een heerlijk comfortabel voetbed dat bovendien op natuurlijke wijze isoleert tegen vocht en optrekkende kou.

omhoog
Wat wordt bedoeld met de Sympatex© voering van de All Weather Boot?

Sympatex© is een in Duitsland geproduceerd ademend kunststofvezel dat wordt toegepast in o.a. hoogwaardige Outdoor&Footwear artikelen om deze water- en windproof te maken. Het kunststof Sympatex membraan wordt in een separaat proces direct achter het leer van de All Weather Boot bevestigd waarmee de laars gegarandeerd waterdicht is. Omdat Sympatex© geen poriën heeft wordt de ademingsactiviteit van de vezel noch door vuil noch door zoutkristallen aangetast.

omhoog
Hebben jullie laarzen met een brede schacht?

Verschillende modellen zijn ook verkrijgbaar in bredere schachtmaten. U vindt deze modellen onder het menu-item Brede Schacht modellen. Daarnaast kunnen een aantal modellen ook op (kuit)maat gemaakt worden.

omhoog
Hoe verzorg ik mijn laarzen?

Alle modellen (m.u.v. model All Weather Boot):

Alle Boots&Woods laarzen zijn gemaakt van 100% leer. Leer is poreus zodat het kan ademen, het is waterafstotend maar niet waterdicht. Indien uw laarzen vaak worden bloot gesteld aan vocht is het daarom aan te raden om uw laarzen zo nu en dan met natuurlijke wax in dunne laagjes te behandelen. Daardoor blijven ze er niet alleen verzorgd en mooi glanzend uitzien, het beschermt ze ook tegen water en krassen. Bij elk paar Boots&Woods laarzen waarvoor wax gebruikt kan worden krijgt u gratis een potje natuurlijke wax geleverd. Bij laarzen in lichte kleuren dient het gebruik van wax tot een minimum beperkt te worden om vlekken te voorkomen.

Laarzen van natuurlijk gelooid leer (o.a. Escala en Polo Bronce) mogen uitsluitend met natuurlijke wax behandeld worden.

Voor suède laarzen kan eventueel een water-en vuilafstotende spray worden gebruikt. Deze laarzen kunnen verder onderhouden worden met een suède/nubuckborsteltje.

Laarzen van lakleer kunnen onderhouden worden met Woly Lac Mousse en Lac Patent; lakleer blijft hierdoor mooi soepel, wordt gevoed en gaat weer mooi glanzen. Kleine krasjes en barstjes kunnen hier ook mee worden weggewerkt.

Zijn uw laarzen nat, droog ze dan nooit voor de kachel of een andere hittebron maar laat ze op kamertemperatuur geleidelijk opdrogen.

Wij raden aan om laarzenspanners te gebruiken voor het opbergen van uw laarzen.


Model All Weather Boot

De All Weather Boot van Boots&Woods is gemaakt van de hoogste kwaliteit kalfsleer en volledig gevoerd met een Sympatex© kunststofvezel membraan (zie voor meer informatie hieronder), dat de laarzen waterdicht maakt. Voor de beste functionaliteit van de Sympatex© voering is het belangrijk dat de laarzen blijven ademen. Indien uw laarzen vaak aan vochtige omstandigheden worden bloot gesteld, kunt u een waterafstotende spray gebruiken die de ademende werking van het leer niet aantast. Op de bus wordt dit met een HIGH-TEX© of GORE-TEX© label aangegeven. Een goede keus is Collonil Nanopro. Verder is het belangrijk dat de laarzen niet te veel worden dichtgesmeerd met wax/vet of schoensmeer. Wij adviseren een neutrale wax te gebruiken en deze zo nu en dan in dunne laagjes op te brengen.

Sympatex© is een in Duitsland geproduceerd ademend kunststofvezel (www.sympatex.com) dat wordt toegepast in o.a. hoogwaardige Outdoor&Footwear toepassingen om deze water- en windproof te maken. Het kunststof Sympatex membraan wordt in een separaat proces direct achter het leer van de All Weather Boot bevestigd waarmee de laars gegarandeerd waterdicht is. Omdat Sympatex © geen poriën heeft wordt de ademingsactiviteit van de vezel noch door vuil noch door zoutkristallen aangetast.

omhoog
Hoe weet ik of de laarzen passen?

U heeft uw eigen voeten- en kuitmaat en uw persoonlijke voorkeuren. Het is ons doel dat uw Boots&Woods laarzen voldoen aan al uw verwachtingen en dus ook goed passen om uw voeten en kuiten. Per model wordt de pasvorm aangegeven waardoor u voor elk model kunt zien hoe de laars valt: gemiddeld, wat groter of juist wat kleiner. Tevens vermelden we per model de (binnen)omtrek van de schacht en de lengte van de schacht vanaf de binnenzool van de hak gemeten. Enkele modellen zijn in een extra kuitmaat leverbaar. Ook is het mogelijk om de schacht iets op te laten rekken mocht de schacht iets te smal zijn. Dit doen wij graag en deskundig voor u. 

omhoog
Wat moet ik doen bij een klacht?

U kunt natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen met ons wanneer u een klacht heeft over een product welke u heeft gekocht via de website of in de Bootieque in Zaandam. Daarnaast kunt u een duidelijke, digitale foto maken en deze, samen met een duidelijke uitleg van de klacht, sturen naar info@bootsandwoods.com.


Uw klacht zal, aan de hand van de foto's en uitleg, beoordeeld worden en wij zullen u hierover berichten. Er zal gezocht worden naar een passende oplossing. 

omhoog
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Boots&Woods verzendt wereldwijd en overal via PostNL. Als u een aankoop wilt doen en het land waar u woont niet in de onderstaande lijst staat, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon.

U betaalt €4,95 verzendkosten binnen Nederland. Eventuele retourzendingen zijn gratis en gaan door middel van een antwoordnummer.

Alle prijzen in de shops van Boots&Woods zijn inclusief BTW. In de onderstaande lijst vindt u de verzendkosten voor bestellingen binnen de EU. Wanneer u uw bestelde artikelen afrekent in de webshop, ziet u de te betalen verzendkosten van uw bestelling.

Verzendkosten verzending

Bulgarije € 25,-
België € 6,95
Cyprus € 25,-
Denemarken € 13,-
Duitsland € 6,95
Estland € 18,50
Finland € 18,50
Frankrijk € 14,50
Griekenland € 18,50
Groot-Britannië € 14,50
Hongarije € 18,50
Ierland € 18,50
Italië € 15,-
Letland € 30,-
Litouwen € 29,50
Luxemburg € 13,-
Malta € 18,50
Nederland € 4,95
Oostenrijk € 14,50
Polen € 18,-
Portugal € 34,-
Roemenië € 26,50
Slovenië € 18,-
Slowakije € 18,-
Spanje € 18,-
Tsjechië         € 18,35
Verenigde Staten € 35,-
Zweden € 15,-
Zwitserland € 18,-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

omhoog
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen, ontvangt u per e-mail een bevestiging. Wanneer uw order verzonden wordt krijgt u een tweede e-mail met daarin een verzendcode (track&trace code) waarmee u uw bestelling via de internetsite van PostNL kunt volgen.

omhoog
Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Tenzij duidelijk anders aangegeven, wordt uw pakket, op werkdagen besteld en betaald voor 15.00 uur, nog dezelfde dag verzonden met PostNL. Binnen Nederland bezorgt PostNL binnen 1-2 werkdagen. Als het bestelscherm aangeeft dat het door u gewenste artikel niet uit voorraad leverbaar is, dan kunt u contact opnemen via email of telefoon waarna wij met u een specifieke afspraak over de levertijd maken. Het is mogelijk dat het door u gewenste artikel al in bestelling/onderweg is vanuit Spanje. Wij zullen er alles aan doen om uw artikel zo snel mogelijk uit te leveren.

Levertijd zending
Bulgarije 4-7 dagen
België 1-2 dagen
Cyprus 4-10 dagen
Denemarken 2-3 dagen
Duitsland 2-3 dagen
Estland 4-5 dagen
Finland 3-5 dagen
Frankrijk 2-3 dagen
Griekenland 4-10 dagen
Groot-Britannië 2-4 dagen
Hongarije 3-5 dagen
Ierland 2-4 dagen
Italië 3-5 dagen
Letland 4-5 dagen
Litouwen 4-5 dagen
Luxemburg 2-4 dagen
Malta 4-10 dagen
Nederland 1 dag
Oostenrijk 2-4 dagen
Polen 3-5 dagen
Portugal 3-5 dagen
Roemenië 4-7 dagen
Slovenië 4-6 dagen
Slowakije 3-5 dagen
Spanje 3-5 dagen
Tsjechië 3-5 dagen
Zweden 2-4 dagen
Zwitserland 3-5 dagen

 

omhoog
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor het afhandelen van uw bestelling en voor nieuwsbrieven/mailings van Boots&Woods. Wij geven uw persoonlijke gegevens niet door aan derden behalve uw bezorggegevens die PostNL nodig heeft voor de afhandeling van uw bestelling.

omhoog
Hoe kan ik een giftcard/kortingscode inleveren?

Bij Boots&Woods is het mogelijk een giftcard of kortingscode in te leveren via de webshop of in de Bootieque in Zaandam. De korting kan bestaan uit een percentage of een vast bedrag. Om de giftcard/kortingscode via de webshop in te leveren klikt u in de Shopping Bag op de button ‘actiecode’ en vult u in het bovenste veld het controlecijfer in. Deze code staat in het gekleurde vlak. In het onderste veld kunt u de actiecode invullen. De korting zal verrekend worden in stap 4 van het afrekenproces, de korting is dus niet direct zichtbaar in de Shopping Bag.

omhoog

Boots & Woods staat voor handgemaakt en exclusief

Boots & Woods is dé aanbieder als het gaat om exclusieve handgemaakte laarzen waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat.

Wij produceren bij de lokale Spaanse fabriekjes zodat het ambachtelijke karakter gewaarborgd is evenals het gebruik van natuurlijke materialen en maken dus géén gebruik van kunstmatige materialen. Wij streven naar een hoge kwaliteit met stijlvolle uitstraling, een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding en een ongeëvenaarde service en klantvriendelijkheid. In de toekomst zullen wij onze producten ook introduceren in enkele andere Europese landen, zoals Duitsland, België en Scandinavië.

Inmiddels worden dagelijks nieuwe producten toegevoegd aan het aanbod, het aantal modellen vernieuwt voortdurend!