Veelgestelde vragen (FAQ)

Welkom bij Help/FAQ (Frequently Asked Questions). Binnen deze pagina wordt er antwoord gegeven op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag niet op deze pagina? Stel hem dan per e-mail en u krijgt z.s.m. reactie. Indien uw vraag van toepassing kan zijn voor andere bezoekers, zullen we deze (anoniem) plaatsen op de Help/FAQ pagina.

Veel gestelde vragen
Hoe kan ik betalen bij Boots&Woods?

Tijdens de bestelprocedure en voorafgaand aan de betaling, ziet u een overzicht van uw bestelling en de totale kosten. Elke bestelling wordt pas geleverd na betaling.

Betaalmethoden

- IDEAL (voor Rabo, ABN AMRO, SNS, Triodos en ING/Postbank rekeninghouders)

- PayPal

- Creditcard (Mastercard en Visa)

- Bankoverschrijving

Rabobank rekeningnummer 319466833

IBAN: NL65 RABO 0319 4668 33

BIC:    RABONL2U

De betalingen via iDEAL en creditcard verlopen via Sisow, een internationaal betalingsplatform. Zij waarborgen dat uw transactie beveiligd wordt uitgevoerd. De betalingen via bankoverschrijving worden allemaal handmatig gecontroleerd. De betalingen via PayPal verlopen via PayPal, een betalingsplatform die ook waarborgt dat uw betaling veilig wordt uitgevoerd. 

Overschrijving via bank- of girorekening

Bij een betaling via overschrijving van bank- of girorekening ontvangt u bij onze bevestiging een overzicht van uw bestelling samen met onze bankgegevens. Wij verzoeken u altijd uw bestelnummer bij de overschrijving te vermelden. De betaling dient volledig binnen zeven dagen na de besteldatum te zijn voldaan, waarna de bestelling zal worden verzonden. Gedurende deze dagen reserveren wij de bestelde artikelen voor u. Mochten wij de betaling na afloop van deze termijn niet hebben ontvangen, dan geven wij de artikelen weer vrij voor de verkoop.

Betaling via overschrijving vanuit het buitenland

Voor overschrijving vanuit het buitenland geldt dezelfde procedure als bij overschrijving vanuit Nederland. U kunt daarbij gebruik maken van onze internationale bankgegegevens.

Onze bankgegevens zijn als volgt:

Rabobank rekeningnummer 319466833

IBAN: NL65 RABO 0319 4668 33

BIC:    RABONL2U

In de Fittingroom te De Goorn kunt u contant betalen, maar uiteraard ook per pin of creditcard.

omhoog
Hoe veilig is betalen op de website van Boots&Woods?

De betalingen via iDEAL, creditcard verlopen via Sisow, een internationaal betalingsplatform. Zij waarborgen dat uw transactie beveiligd wordt uitgevoerd. De betalingen via bankoverschrijving worden allemaal zowel door ons systeem als handmatig gecontroleerd. De betalingen via PayPal verlopen via PayPal, een betalingsplatform die ook waarborgt dat uw betaling veilig wordt uitgevoerd. 

omhoog
Hoe kan ik een artikel ruilen/retour sturen?

RUILEN EN RETOURNEREN

Zichttermijn

Producten van Boots & Woods mogen tot 14 dagen na ontvangst, vrijblijvend gepast worden. Na deze zichttermijn is de koop gesloten.  

Ruilen

Wilt u uw bestelling omruilen voor een andere maat of model, dan is dit altijd mogelijk, mits de genoemde voorwaarden niet geschonden zijn. Wij verzoeken u de omruil aan te melden via een e-mail naar de info mail. Uw krijgt van ons een retour etiket gemaild. Deze kunt u dan uitprinten en op de originele verzenddoos plakken. Daarnaast verzoeken wij u de bijgevoegde retour bon in te vullen waarop u duidelijk aangeeft dat het om een omruil gaat en welk nieuw model/maat u wenst te ontvangen. Wanneer het om te ruilen artikel duurder of goedkoper is, zullen we het prijsverschil met u verrekenen.

Retourneren

Niet goed, geld terug. Bent u niet tevreden met uw bestelling dan kunt u deze retourneren. Wij verzoeken u de retour aan te melden via een e-mail naar de info mail. Uw krijgt van ons een retour etiket gemaild. Deze kunt u dan uitprinten en op de originele verzenddoos plakken. Vul de retour bon volledig in, sluit deze bij de terug te zenden producten. Zodra de retourbestelling in goede orde is ontvangen, zullen wij het aanschafbedrag   terugstorten op uw rekening. 

  

Procedure ruilen/retourneren:

  1. Meld uw retour/omruil aan via e-mail.
  2. U ontvangt van ons een retour etiket, die u kan uitprinten.
  3. Vul de retour bon volledig in en sluit deze bij de terug te zenden producten.
  4. Verpak uw terug te zenden bestelling in de originele verpakking- en verzenddoos.
  5. Sluit de kartonnen verzenddoos zorgvuldig af.
  6. Haal het originele adresetiket van de verzenddoos af.
  7. Plak de retour etiket die u ons via de mail heeft ontvangen, op de originele verzenddoos. Breng de doos bij een DHL of PostNL punt bij u in de buurt. U mag het pakket ook zelf terugbrengen in onze fitting room in De Goorn

 

Retouradres

Boots & Woods

Wieder 8A

1648 GB De Goorn

 

Omruil/retour voorwaarden:

Wij kunnen niet ruilen of retourneren indien:

* de zichttermijn van 14 dagen is verstreken.

* de artikelen gedragen en/of gebruikt zijn.

* het product gebruikssporen vertoont. (b.v. zand op de rubberen zool)

* de artikelen in uw bezit beschadigd zijn. (b.v. krasjes op de lederen zool)

* de originele verpakking ontbreekt.

* de ingevulde retour bon ontbreekt.

 

omhoog
Krijg ik mijn geld terug als ik de artikelen terug wil sturen?

Niet Goed, Geld Terug

U kunt bij Boots&Woods altijd uw geld terug krijgen, dit is het vertrouwensfundament onder onze webshop. Indien u niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u deze artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling retourneren.
Vul de retourbon volledig in en zend uw bestelling in de originele verpakking retour naar Boots&Woods. Zie ook: Hoe kan ik een artikel ruilen/retour sturen?

Graag ook de reden van retour vermelden, zodat wij onze producten en service kunnen verbeteren. Zodra wij uw retourzending in goede staat hebben ontvangen zullen wij uw betaling (exclusief de eventuele verzendkosten) terugstorten op uw rekening.

omhoog
Wat kan ik doen als een product niet op voorraad is?

Wij streven er altijd naar om uw laarzen snel, uit onze voorraad, te leveren. Het kan natuurlijk voorkomen dat uw maat (tijdelijk) is uitverkocht. Dit staat dan duidelijk bij het artikel vermeld. Wanneer u vervolgens op de desbetreffende maat van het artikel klikt, dan verschijnt er een tekstscherm dat u kunt invullen en naar ons kunt verzenden. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk antwoorden omtrent de levertijd voor dit product.

omhoog
Hoe bestel ik bij Boots&Woods?

Stap voor stap bestellen:

1. Indien u artikelen wilt bestellen ziet u bij het gewenste model meteen de maten (indien het gaat om laarzen en riemen) die uit voorraad leverbaar zijn. Hier selecteert u uw gewenste maat en klikt vervolgens op "PLAATS IN SHOPPINGBAG".
De rode maten zijn niet voorradig.

2. Vervolgens kunt u uw bestelling controleren waarna u op "AFREKENEN" klikt.

3. Hierna kiest u uit "STAP 1” de juiste betaalmethode waarmee u wenst te betalen.

4. Bij “STAP 2” vult u uw complete NAW-gegevens in. Indien u een aangepast afleveradres wenst vinkt u dit direct onder Stap 2 aan. Wanneer u uw postcode en huisnummer correct invult zal de straatnaam automatisch verschijnen. Om verder te gaan klikt u op de oranje button ‘VERDER’.

5. Bij de volgende stap verschijnt er nu een volledig overzicht van uw bestelling en door het vinkje bij “Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van Boots&Woods.nl aan te klikken geeft u aan kennis het hebben genomen van de algemene voorwaarden. Door vervolgens "PLAATS BESTELLING" aan te klikken rondt u het bestelproces af en kunt tot betaling overgaan via de door u gekozen betaalmethode.

omhoog
Wat wordt bedoeld met de Goodyear zooltechniek?

Minder dan 1% van alle schoeisel dat wereldwijd gemaakt wordt heeft nog een genaaide leest. De Boots&Woods laarzen zijn vervaardigd met de Goodyear Welt© methode oftewel over de gehele leest genaaid. Anders dan bij gelijmde zolen wordt een flexibel raamwerk aan de tussenzool genaaid. Dat maakt de laars vele malen flexibeler en zorgt daardoor voor een loop zonder moe te worden. In een tijdsbestek van ca. 15 draagdagen past de schoen zich geheel aan de anatomie van de voet aan, en niet omgekeerd. In de ventilerende, waterdichte kurklaag tussen binnenzool en loopzool zorgt de voet zelf voor het indrukken en vasthouden van de individuele vorm van de voet: een heerlijk comfortabel voetbed dat bovendien op natuurlijke wijze isoleert tegen vocht en optrekkende kou.

omhoog
Wat wordt bedoeld met de Sympatex© voering van de All Weather Boot?

Sympatex© is een in Duitsland geproduceerd ademend kunststofvezel dat wordt toegepast in o.a. hoogwaardige Outdoor&Footwear artikelen om deze water- en windproof te maken. Het kunststof Sympatex membraan wordt in een separaat proces direct achter het leer van de All Weather Boot bevestigd waarmee de laars gegarandeerd waterdicht is. Omdat Sympatex© geen poriën heeft wordt de ademingsactiviteit van de vezel noch door vuil noch door zoutkristallen aangetast.

omhoog
Hebben jullie laarzen met een brede schacht?

Verschillende modellen zijn ook verkrijgbaar in bredere schachtmaten. U vindt deze modellen onder het menu-item Brede Schacht modellen. Daarnaast kunnen een aantal modellen ook op (kuit)maat gemaakt worden.

omhoog
Hoe verzorg ik mijn laarzen?

Alle modellen (m.u.v. model All Weather Boot):

Alle Boots&Woods laarzen zijn gemaakt van 100% leer. Leer is poreus zodat het kan ademen, het is waterafstotend maar niet waterdicht. Indien uw laarzen vaak worden bloot gesteld aan vocht is het daarom aan te raden om uw laarzen zo nu en dan met natuurlijke wax in dunne laagjes te behandelen. Daardoor blijven ze er niet alleen verzorgd en mooi glanzend uitzien, het beschermt ze ook tegen water en krassen. Bij laarzen in lichte kleuren dient het gebruik van wax tot een minimum beperkt te worden om vlekken te voorkomen.

Laarzen van natuurlijk gelooid leer (o.a. Escala en Polo Bronce) mogen uitsluitend met natuurlijke wax behandeld worden.

Voor suède laarzen kan eventueel een water-en vuilafstotende spray worden gebruikt. Deze laarzen kunnen verder onderhouden worden met een suède/nubuckborsteltje.

Laarzen van lakleer kunnen onderhouden worden met Woly Lac Mousse en Lac Patent; lakleer blijft hierdoor mooi soepel, wordt gevoed en gaat weer mooi glanzen. Kleine krasjes en barstjes kunnen hier ook mee worden weggewerkt.

Zijn uw laarzen nat, droog ze dan nooit voor de kachel of een andere hittebron maar laat ze op kamertemperatuur geleidelijk opdrogen.

Wij raden aan om laarzenspanners te gebruiken voor het opbergen van uw laarzen.


Model All Weather Boot

De All Weather Boot van Boots&Woods is gemaakt van de hoogste kwaliteit kalfsleer en volledig gevoerd met een Sympatex© kunststofvezel membraan (zie voor meer informatie hieronder), dat de laarzen waterdicht maakt. Voor de beste functionaliteit van de Sympatex© voering is het belangrijk dat de laarzen blijven ademen. Indien uw laarzen vaak aan vochtige omstandigheden worden bloot gesteld, kunt u een waterafstotende spray gebruiken die de ademende werking van het leer niet aantast. Op de bus wordt dit met een HIGH-TEX© of GORE-TEX© label aangegeven. Een goede keus is Collonil Nanopro. Verder is het belangrijk dat de laarzen niet te veel worden dichtgesmeerd met wax/vet of schoensmeer. Wij adviseren een neutrale wax te gebruiken en deze zo nu en dan in dunne laagjes op te brengen.

Sympatex© is een in Duitsland geproduceerd ademend kunststofvezel (www.sympatex.com) dat wordt toegepast in o.a. hoogwaardige Outdoor&Footwear toepassingen om deze water- en windproof te maken. Het kunststof Sympatex membraan wordt in een separaat proces direct achter het leer van de All Weather Boot bevestigd waarmee de laars gegarandeerd waterdicht is. Omdat Sympatex © geen poriën heeft wordt de ademingsactiviteit van de vezel noch door vuil noch door zoutkristallen aangetast.

Alle verzorgingsproducten zijn verkrijgbaar op de webshop zie onderhoud

omhoog
Hoe weet ik of de laarzen passen?

U heeft uw eigen voeten- en kuitmaat en uw persoonlijke voorkeuren. Het is ons doel dat uw Boots&Woods laarzen voldoen aan al uw verwachtingen en dus ook goed passen om uw voeten en kuiten. Per model wordt de pasvorm aangegeven waardoor u voor elk model kunt zien hoe de laars valt: gemiddeld, wat groter of juist wat kleiner. Tevens vermelden we per model de (binnen)omtrek van de schacht en de lengte van de schacht vanaf de binnenzool van de hak gemeten. Enkele modellen zijn in een extra kuitmaat leverbaar. Ook is het mogelijk om de schacht iets op te laten rekken mocht de schacht iets te smal zijn. Dit doen wij graag en deskundig voor u. 

omhoog
Wat moet ik doen bij een klacht?

Wanneer u een klacht heeft over een product welke u heeft gekocht stuurt u direct een email naar de info mail met bijlage een duidelijke foto samen met de uitleg van uw klacht.

Uw klacht zal, aan de hand van de foto's en uitleg, beoordeeld worden en wij zullen u hierover berichten. Er zal gezocht worden naar een passende oplossing. 

omhoog
Wat zijn de verzend kosten van mijn bestelling? 2017

Boots and Woods verzendt wereldwijd en overal via DHL en post NL. Deze kosten wijzigen met enige regelmaat met namen door het continu stijgen en dalen van de brandstofprijzen.

Voor de volgende landen hanteren wij een vast opgegeven tarief en zijn eventuele retour zendingen gratis.

Nederland

€ 4,95

België

€ 7,95

Duitsland

€ 7,95

 

 

Alle prijzen in onze webshop zijn incl. Btw. Wanneer u uw bestelde artikelen afrekent in de webshop, ziet u de te betalen verzendkosten van uw bestelling.

Staat uw land er niet bij en u wilt de meest recente verzendkosten weten, neem dan contact op met ons via de mail [email protected]

Wij informeren u graag over de dan actuele verzendkosten.

omhoog
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen, ontvangt u per e-mail een bevestiging. Wanneer uw order verzonden wordt krijgt u een tweede e-mail met daarin een verzendcode (track&trace code) waarmee u uw bestelling via de internetsite van PostNL en DHL kunt volgen.

omhoog
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor het afhandelen van uw bestelling en voor nieuwsbrieven/mailings van Boots&Woods. Wij geven uw persoonlijke gegevens niet door aan derden behalve uw bezorggegevens die PostNL/DHL nodig heeft voor de afhandeling van uw bestelling.

omhoog
Kan ik de laarzen ook ergens passen en kopen?

Het is mogelijk ons te bezoeken op afspraak in de fittingroom.
U kunt een afspraak maken door ons een mail te sturen of ons te bellen.

Zie contact pagina.

omhoog
Hoe kan ik een giftcard/kortingscode inleveren?

Bij Boots&Woods is het mogelijk een giftcard of kortingscode in te leveren via de webshop of in de fittingroom in De Goorn. De korting kan bestaan uit een percentage of een vast bedrag. Om de giftcard/kortingscode via de webshop in te leveren klikt u in de Shopping Bag op de button ‘actiecode’ en vult u in het bovenste veld het controlecijfer in. Deze code staat in het gekleurde vlak. In het onderste veld kunt u de actiecode invullen. De korting zal verrekend worden in stap 4 van het afrekenproces, de korting is dus niet direct zichtbaar in de Shopping Bag.

omhoog

Boots & Woods staat voor handgemaakt en exclusief

Boots & Woods is dé aanbieder als het gaat om exclusieve handgemaakte laarzen waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat.

Wij produceren bij de lokale Spaanse fabriekjes zodat het ambachtelijke karakter gewaarborgd is evenals het gebruik van natuurlijke materialen en maken dus géén gebruik van kunstmatige materialen. Wij streven naar een hoge kwaliteit met stijlvolle uitstraling, een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding en een ongeëvenaarde service en klantvriendelijkheid. In de toekomst zullen wij onze producten ook introduceren in enkele andere Europese landen, zoals Duitsland, België en Scandinavië.